Makeup ner(e)d

Rim :)

45 Comments

Pripremiti ovaj post bio mi je najteži blogerski zadatak dosad. Kako vam samo kroz fotografiju i tekst dočarati toliku ljepotu i veličanstvenost nekog grada? Definitivno nemoguća misija. Ali ću se potruditi da doživite bar jednu mrvicu te čarolije i nadati se da će vam ovaj post bar probuditi želju (ako je već nemate) da posjetite Vječni Grad. Cijeli Rim je toliko neopisivo bogat, monumentalan i veličanstven da vas ostavlja bez daha na svakom koraku. Svaka građevina, crkva, spomenik i trg pričaju neku svoju posebnu priču. Jednostavno se morate diviti i upijatu genijalnost velikih umjetnika i majstora koji su tu živjeli i ostavili tako jak, neizbirisiv i predivan trag iza sebe.

Na putovanje sam išla s dragim, a prijevozno sredstvo bio je autobus. Iz Sarajeva smo se vozili nekih dvadesetak sati, a u Rim smo stigli oko podneva. Nakon tuširanja i kratkog odmora smo odlučili uzeti kartu grada i krenuti u istraživanje samog centra. Ako imate dobar osjećaj za prostornu orijentaciju i snalaženje isključivo prema karti onda zbilja nema problema. No, pošto ja nemam baš jako razvijen centar za prostornu orijentaciju u mozgu, taj sam dio prepustila njemu. :-D

Prva znamenitost do koje smo dolutali bio je Španjolski trg ili Piazza di Spagna gdje se nalaze poznate stepenice koje su omiljeno okupljalište turista ali i Rimljana. Ako se popnete njima sve do crkve Trinita dei Monti ispred vas će se pružiti predivan pogled na svu tu vrevu, romantičnu Berninijevu fontanu u obliku lađe, te ulicu Via Condotti gdje su smještene sve najluksuznije trgovine kojih se možete sjetiti.

Ako prošetate duž ulice Condotti u kojoj ćete napasti oči na izlozima Diora, Chanela, Prade, Valentina i ostale ekipe, zatim produžite šetnju glavnom ulicom Via del Corso, nakon nekih desetak minuta budite spremni ostati bez daha jer će se ispred vas pružiti Trg Venecije ili Piazza Venezia a na njemu apsolutno predivna građevina koja predstavlja spomenik čovjeku koji je ujedinio Italiju, Viktoru Emanuelu 2. Ova središnja brončana figura konjanika na spomeniku teži 50 tona, i toliko je ogromna da su sami brkovi na vojniku dugi jedan metar. Veličanstvenost ovog mjesta je zbilja nemoguće dočarati fotografijom, ali bar možete vidjeti kako su ljudi koji stoje u podnožju spomenika jako, ali jako sitni.
Amerikanci ovaj spomenik nazivaju Wedding Cake, a na fotografijama ćete i sami skužiti zašto. :)

Nakon toga smo prošetali do Fontane di Trevi-tog predivnog, baroknog ostvarenja arhitekta Nicole Salvija. To je vjerojatno jedno od najpoznatijih znamenitosti grada koje stalno vrvi od turista. Nakon što se nadivite veličini i ljepoti same fontane i nauživate ugođaja koji vlada na tom mjestu, onda u nju ubacite kovanicu, jer legenda kaže da ćete se nakon toga ponovno vratiti u Rim. Sama činjenica da djelatnici komunalne službe svako jutro iz nje ''očiste'' oko 3000 eura u kovanicama vam govori koliko turista dnevno posjeti to mjesto. Nažalost nemam nijednu fotografiju koja bi vam ikako mogla dočarati romantičnost i šarm fontane, ali zato je tu ovaj živopisni kolaž. U biti, ovakav izraz lica sam imala 90% vremena provedenog u Rimu. :-D

Rim je grad u kojem postoji preko 300 crkvi i u njima se zbilja krije veliko, ali baš veliko bogatstvo. Naravno da ne možete posjetiti sve crkve, ali postoje neke koje stvarno ne smijete propustiti. U sve crkve je ulaz slobodan, tj. ne trebate ga plaćati tako da možete biti slobodni zaviriti u svaku koju poželite. Samo imajte na umu to da se većina njih zatvori za posjetitelje u kasnim popodnevnim i večernjim satima.
Prva koju smo mi posjetili bila je Basilica Santa Maria Maggiore u kojoj se nalazi velika količina zlata koju je Columbo donio sa svojih pohoda a veliki majstori tog vremena utkali u stropove, baldahine i ukrase.
Iduća je bila Bazilka sv.Petra u okovima u kojoj se nalazi i Michelangelov Mojsije koji je zbilja oličje savršenstva i perfekcionizma tog velikog umjetnika i genijalca. Skulptura zbilja oduzima dah.

Najveća crkva na svijetu-bazilika sv.Petra u Vatiku u kojoj se nalazi Michelangelova Pieta te raskošni Berninijev baldahin i još mnoštvo umjetnina neprocjenjive vrijednosti, i Vatikanski Muzeji u sklopu kojih je i Sikstinska kapela su zbilja nešto najposebnije i najveličanstvenije što sam u životu vidjela. Nikako ne mogu pronaći riječi kojima bih vam to dovoljno dočarala. Meni, kao ljubitelju umjetnosti i povijesti, je to bilo izuzetno, ali baš izuzetno posebno iskustvo. Kad mislite da ste u Rimu vidjeli većinu ljepota, i mislite da ste se već adaptirali na činjenicu da se svaki čas nečemu divite, onda uđete u Sikstinsku kapelu i shvatite da su to sve do sad bile mrvice u odnosu na ljepotu i savršenstvo stvaranja i slikarstva koje doživite u tom trenutku. Ima  nešto zbilja posebno veličanstveno i tajnovito u sakralnoj umjetnosti kojom je prožeto cijelo mjesto.  Nešto što je potpuno vanvremensko i samo potvrđuje apsolutnu genijalnost velikih majstora toga vremena, ovdje konkretno Michelangela. Fotografije iz Vatikana i Sikstinske kapele se uopće neću ni trudit stavljati jer to jednostavno morate doživjeti. :)

Sljedeća lokacija za izgubiti popdne u Rimu, koju vam toplo preporučam je šarmantna, boemska četvrt Trastavere u kojoj ćete osjetiti onaj istinski šarm grada i njegovih stanovnika. Mi smo lutali po romantičnim uličicama koje su nakrcane kičastim cvijećem, Vespama i restorančićima i tu smo maksimalno guštali. :)

Duh starog Rima smo osjetili diveći se Koloseumu, Konstantinovom slavoluku i ostatcima foruma. To su također neke od nezaobilaznih turističkih destinacija.

U blizini je i Michelangelov Campidoglio, koji se nalazi između Foruma i Marsovog polja. Vjerojatno vas većina zna kako on izgleda, ali sigurno ne znate kako izgledam ja kad pokušavam pomaziti galeba na stepenicama iznad tog mjesta. :-D

Eto, sad znate. :-D
Obišli smo i trg Piazza Navona na kojem se nalazi Berninijeva Fontana dei Quattro Fiumi ili Fontana Četiri Rijeke u kojoj mnogi slikari pronalaze inspiraciju, te slikaju i izlažu svoje radove na trgu. Zbog toga mi je trg Piazza Navona bio posebno šarmantan. U blizini njega se nalazi i čuveni Panteon u koji nažalost nismo uspjeli ući jer je bio zatvoren za posjetitelje u to vrijeme kad smo mi došli (nekad oko 6 poslije podne). To je jedan u nizu razloga zbog kojeg moram ponovno posjetiti Rim.

Što se tiče shoppinga ja sam sav svoj obavila u Sephori i Kiku, jer odjeću uopće nisam imala vremena ni gledati, ali ukoliko poželite kupiti nešto od odjeće i obuće onda ćete većinu poznatih high street brandova poput H&M-a, Zare, Manga i drugih pronaći u ulici Via del Corso koja je ujedno i jedna od najvećih ulica u samom centru. Također je nakrcana i raznim barovima, restoranima i slastičarnicama u kojima smo jeli najbolje sladolede u životu. Mislim da ćete u centru grada teško pronaći dobru pizzu jer su uglavnom to prave skupe a loše podvale ''talijanske'' kuhinje naivnim turistima, ali sa sladoledom ćete teško pogriješiti. On je, iako skup, svugdje njam-njam. Što se tiče neke preporuke za dobar restoran ili pizzeriju tu vam nažalost nemam ništa za napisati jer smo bili stvarno kratko te nismo uspijeli istražiti gdje se zbilja isplati dati preko 10 eura za jednu regular size pizzu. Ono što smo mi probali bilo je poprilično razočaravajuće te sam zaključila da, zasad, najviše volim ''talijansku'' kuhinju u hercegovačkoj izvedbi. :D

Mislim da sam (napokon) uspjela napisati većinu onog što sam htjela o svojim dojmovima iz Rima. Iako sam namjeravala napisati u jednom postu osvrt na cijelo putovanje i mjesta koja smo posjetili, shvatila sam da bi onda bio i više nego predug, tako da ću dojmove iz Tivolija, Firence i Venecije ipak ostaviti za drugi post.
Još jedan mali kolaž za kraj :)

Nadam se da sam uspjela u namjeri da vam prenesem bar mali, mali djelić čarolije koju osjetite u ovom velikom gradu i da vam ovaj predugački post nije bio dosadan. Već ste shvatili da sam se blesavo i preko ušiju zaljubila u Italiju, a najbolje vam to mogu dokazati samom činjenicom da bi, kad bi mi netko ponudio da biram putovanje u bilo koju zemlju na svijetu ja bi zasigurno ponovno išla u Italiju jer osjećam da sam onim što sam vidjela u 5-6 dana ovog putovanja samo nadražila sva svoja osjetila ljepotom te zemlje, i imam neopisivu potrebu otići ponovno i istražiti sve do zadnjeg detalja.

To je sve za danas, do idućeg čitanja imate veliku pusu od mene :)

You may also like

Broj komentara: 45:

1. Ja sam se zaljubila u grad, gdje god da sam se okrenula uzdahnula sam od ljepote :D

OdgovoriIzbriši
  2. Kad sam bila u Rimu nisu mi dali da slikam Mojsija! Bas su me iznervirali tad. :)

3. ženo jesi ti lijepa! da te ne ureknem :D

4. mnogo volim rim, a mikelanđelov mojsije mi je vrhunac vajarstva, ne umem da tačno objasnim zašto, ali me umiruje.

OdgovoriIzbriši
  5. Super slike i post. Hvala na savjetima, ovo se mora otići pogledati ;)

6. Prelepo je, iskreno Rim me nikad nije privlacio kao odrediste, ali si ga tako lepo docarala, da se sad definitvno nalazi na listi gradova koje bih volela da posetim, stvarno izgleda velicanstveno ...

Odgovori
    1. Isto sam htjela da napisem :))

Drago mi je sto ti je bilo lijepo, slike su fantasticne a i ti :*

Izbriši
    2. Da, ni meni Rim nikad nije bio među neka recimo top tri grada za posjetiti, ali me potpuno osvojio kad sam ga doživjela!

7. fotke su savrsene :) jako bih volela da posetim rim :)

Odgovori
    1. Hvala, nadam se da ćeš ga i posjetiti jer se stvarno ima šta vidjeti! :)

Izbriši
  8. Ja sam zaljubljena u taj grad još otkako sam tamo bila prvi put prije 10ak godina i vidim da smo posjetile slična mjesta :) Skoro se ništa nije promijenilo, izuzev što su se neki dućani zatvorili, drugi otvorili :) Fontana di Trevi mi je ostala u lijepom sljećanju jer sam tamo prvi puta vidjela talijanske carabiniere - još uvijek ne kužim razliku između njih kao vojne policije i običnih policajaca :) Grad je prekrasan i fotke su ti savršene :)
    Čekam da vidim što si kupila u Sephore :)

Odgovori
    1. ;) Da, stvarno je predivan grad i drago mi je da ti se sviđaju fotografije.
      U prošlom postu sam pokazala Naked2 paletu koju sam kupila u Sephori :)

Izbriši
  9. Dovoljno je reći da je po meni Rim glavni grad Europe, čista umjetnost :)

OdgovoriIzbriši
  10. Uh divan post, odmor za dušu a fotografije su izuzetne!

11. Prekrasno, otkad želim u RIm, sad još više....

12. Divne fotografije!
    Planiram odavno da posetim Rim,i uvek nesto iskrsne i spreci me u toj nameri,a obozavam Italiju:-(

OdgovoriIzbriši
  13. S A V R Š E N O!!! Posjetila sam dosta mjesta, i mogui reći da otkako sam sama svoj čovjek, proputovala dosta, ali oduvijek želim otići u Rim! Pariz takođe, ali ne toliko koliko Rim, i moram da kažem da sam oduševljena i kako si sažeto ali ipak dovoljno, opisala po meni jedan od najljepših gradova Evrope , a možda i svijeta. Drago mi je da si se lijepo provela, i požuri sa fotkama iz ostalih mjesta....a ja ću krajem avgusta tvojim stopama :)

1. :) Zbilja je predivan, nadam se da ćeš i ti uživati u njemu! :**

Izbriši
  14. Divne fotografije,i vi ste bas fini par.
    Aaaa zelim i ja u Rim. Bila sam samo u Veneciji sto se Italije tice.
    A imam plan grada i knjigu o Rimu i pozivnicu od jednog prijatelja da dodjem kad pozelim-nadam se da nekad i budem

1. Hvala ti :)
      Venecija je stvarno predivna, ali Rim je definitivno još puno puno zanimljiviji! Blago tebi kad imaš tako dobru ponudu, otiđi čim prije!

Izbriši
  15. Tvoji osobniji postovi su mi uvijek posebno dragi. Lijepo si dočarala i grad i vašu uživanciju. Lijepo!

OdgovoriIzbriši
  16. Divne slike :) Bila sam u Veneciji ali jako zelim u Rim :)

17. I love your blog! Definitely following now, stay in touch xx

thedailysugar.blogspot.com

18. divne fotke! nadam se da cu i ja jednom imat priliku za posjet Rimu

19. http://joyposh.weebly.com/bar-kod-za-lepscaroni-dan/prolece-u-rimu
    Sjajan post,jako detaljno i propraceno divnim slikama,pa ako bude raspolozena pogledaj moj blog i post o mom putovanju! Hvala cmok cmok