Makeup ner(e)d

Barcelona :)

34 Comments

Dragi i ja smo odavno imali želju otići u Barcelonu i to smo napokon ovo ljeto uspjeli realizirati. Prije skoro pola godine smo našli avionske karte po prihvatljivoj cijeni s kompanijom Vueling. Prvi put sam letjela avionom pa sam imala lagani strah, ali sve je zapravo prošlo jako ugodno i bez stresa.

Putovali smo sami pa smo se morali prethodno dobro informirati, a od najveće pomoći mi je bila tema o Barceloni na Forum.hr-u. Tu smo pokupili hrpu potrebnih informacija, a obzirom da mi je rodica živjela tamo zadnje dvije godine onda nas je i ona dosta uputila tako da smo mogli maksimalno iskoristiti vrijeme upoznavajući Barcelonu na pravi način.

Grad je poseban. Neobičan a tako skladan spoj modernog i tradicionalnog. Šareni urbani mravinjak s mediteranskom dušom kojem posebnu čar daju kilometri ogromnih i prekrasnih pješčanih plaža koje uokviruju grad i uranjaju ga u Sredozemno more. Barcelona ima sve što je potrebno za oduzimanje daha!

Skoro svako jutro smo provodili uživajući na poznatoj Barceloneti i okolnim plažama koje su prekrasne ali i pretrpane turistima. Nama to ništa nije smetalo jer se ionako naguštamo mira i tišine na Jadranu. Dojam malo kvare dosadni prodavači svega i svačega koji stalno zuje oko vas, ali pogled na uglancani zlatni pijesak i palme je toliko opuštajuć da meni apsolutno ništa nije smetalo. Žao mi je što nismo imali vremena za istraživanje plaža van grada koje su sigurno još sto puta ljepše ali nismo htjeli gubiti dragocjeno vrijeme u prijevozu do njih. Smještaj nam je bio u blizini gradskih plaža do kojih smo mogli pješice, a usput nam je bio i prekrasni park Parc de la Ciutadella u kojem je smješten i zoološki tako da smo se uglavnom kretali tuda kad bi pošli na kupanje.

Nakon guštanja uz more išli smo u istraživanje gradske jezgre i poznatih znamenitosti.
La Rambla je najpoznatija velika pješačka ulica u Barceloni. Njena glavna žila kojom dnevno prođu tisuće turista. Živa i šarmantna ulica sa brojnim znamenitostima ali i raznim suvenirnicama, kafićima i štandovima sa cvijećem na svakom koraku, koja vodi do mora i velikog Kolumbovog kipa. Na nju se nastavlja velika riva uz staru luku na kojoj možete satima šetati i uživati u romantičnom predvečerju, koje u ovo doba godine traju dosta dugo (noć pada tek oko 22 sata).

La Rambla dijeli taj dio grada na dvije četvrti-El Raval i Barri Gotic. Barri Gotic je stara jezgra grada u kojoj se nalaze prekrasne građevine iz razdoblja gotike a dominira katedrala St.Eulalije. Tu je i Picassov muzej, muzej čokolade, brojni trgovi i znamenitosti, prekrasne male uličice i zgrade sa živopisnim balkonima, dok je s druge strane ulice El Raval siromašniji i nepopularniji dio koji naseljavaju imigranti i taj dio grada nije baš najsigurniji noću.

Jedan dan smo odlučili posvetiti velikom Gaudiju koji je ostavio jaki trag na ovom gradu i obići njegova najznačajnija modernistička ostvarenja. Prvo odredište bila je Sagrada Familia. Ta nevjerojatna, ogromna, jedinstvena, bajkovita i osebujna katedrala koja kao da nije s ovog svijeta. Ne mogu naći ni jednu riječ koja bi je mogla dostojno opisati. To je jednostavno 8.svjetsko čudo u nastanku i pored nje se osjećate minijaturni, puni osjećaja strahopoštovanja, divljenja i čuđenja.

Iduća na našoj ruti modernizma bila je La Pedrera, stambena zgrada kasnije pretvorena u svojevrsni muzej. Gaudijeva maštovitost, zaigranost i genijalnost je opipljiva i zarazna a svaki dio zgrade na svoj način oduzima dah. Potpuno oslobođena okvira svakog stila, potpuno svoja, bez ikakvog strogog i pravilnog oblika, inspirirana samo prirodom i njenom savršenom nesavršenosti. S jedne strane potpuno nestvarna i bajkovita, a s druge tako prirodna, realna i praktična. Nešto što slike ni blizu ne mogu dočarati.

Prolazeći ulicom Passeig de Gracia u kojoj je ruta modernizma, nalazi se još jedna Gaudijeva kuća-Casa Batllo koja je, pogađate, jedinstvena. :) Cijela ta ulica mi je posebna i osebujna, svugdje su velike građevine, moderne ali i tradicionalne, a luksuzne trgovine su na svakom koraku. Ako vas zanimaju dizajnerske krpice poput Chanela i Prade onda je ova ulica raj za vas.

Malo niže od Casa Batllo je jedan mirisni raj-simpatični Muzej parfema koji smo naravno morali obići.
Nakon Muzeja parfema smo pustili da nas ulica Pg.de Gracia vodi do trga Placa de Catalunya koji je žarište svih događanja i na koji se nastavlja La Rambla sve do mora. Već kad smo pošli od kuće na put odlučila sam da neću vrijeme trošiti na shopping nego da ću obići i vidjeti što je više moguće muzeja i znamenitosti no ipak smo jedno poslije podne odvojili za kratki shopping jer su u tijeku bila ogromna sniženja.
S trga Catalunya smo išli ulicom Portal de l'Angel koja je jako popularna i pretrpana turistima ali i lokalcima jer je to velika shopping ulica sa svim mogućim i nemogućim brendovima poput H&M-a, Zare, Manga i tako svih redom svih kojih se možete sjetiti. Na svakom koraku su i manji shopping centri poznatog španjolskog lanca El Corte Ingles a na prvom katu svih u koje sam ušla su parfumerije otvorenog tipa u kojima su Mac, Bobbi Brown, Nars, Lancome, Chanel (itd.itd) corneri. Uglavnom, raj raj raj za svakog šminkoljupca!

Jednu večer smo obišli i poznatu tržnicu La Boqueria, na La Rambli, koja nudi sve moguće vrste voća i povrća koje možete zamisliti, svježe sokove, sušene proizvode, ma svašta nešto zanimljivo i primamljivo.

Jedan od dana provedenih u Barceloni definitivno želite provesti istražujući brdo Montjuic gdje je muzej suvremene umjetnosti Fundacio Joan Miro (koji ima jako bogato zbirku i definitivno ga vrijedi obići), dvorac Montjuic, olimpijski stadion i prekrasni parkovi, vidikovci... Do muzeja Miro smo išli uspinjačom, a do dvorca žičarom s koje se pruža nevjerojatan pogled na čitav grad. Od dvorca smo se spuštali pješice obilazeći prekrasne parkove, olimpijski stadion i dvoranu Palau Sant Jordi i na kraju smo došli do Palau Nacional u kojoj je Muzej nacionalne umjetnosti, a ispred nje su poznate i prekrasne fontane.

Vikendom se održava Magic Fountain show, svira glazba i stvarno je atraktivno. Idealno za kupit hladnu limenku Estrelle od crnaca koji stoje na svakom koraku i prodaju je za 1 euro, sjest na stepenice i uživat. :)

Naravno da smo jedno popodne odvojili za odlazak na Barcelonin stadion Nou Camp. Iako nisam neki zagriženi fan nogometa moram priznati da sam baš uživala (ne toliko koliko moja snažnija polovica) ali svejedno mi je bilo iznad očekivanja. Iako je ulaznica dosta skupa (23 eura po osobi) definitivno se isplati jer je ruta po stadionu, muzeju i multimedijalnom centru jako bogata i zanimljiva te se može provesti i 3-4 sata u obilasku cijelog kompleksa.

Nakon šetnje na Nou Campu uputili smo se u Park Guell. Još jedno Gaudijevo čudo koje ujedinjuje arhitekturu i prirodu u skladnu cjelinu. Tu smo odmarali u zelenilu, zanimljivoj arhitekturi, instalacijama i predivnom pogledu na grad.

Mislim da sam u Barceloni pojela najbolji sladoled u životu. I to na najšarmantnijem i najromantičnijem trgu. Nešto što se nipošto ne smije propustiti je slastičarnica Gelaaati di Marco koja se nalazi na slatkom trgu Placa Sant Jaume gdje su ogromne noćne svjetiljke ukrašene velikim crvenim điranima. Ne znam je li bolji bio sladoled ili ugođaj. :)

Od tradicionalne španjolske kuhinje smo isprobali tapas i paellu. Tapas je neka vrsta naše meze-prepečeni kruh s raznim začinima i dodatcima, a paella je riža ili tjestenina spremana u tradicionalnim metalnim tavama s povrćem, raznim vrstama mesa, morskih plodova i slično. Paella mi je genijalna i to bih mogla jesti svaki dan, a restorančić koji nas je oduševio zove se L'Arrosseria Xativa. Nalazi se u šarmantnoj i turistima-ne-pretrpanoj četvrti Gracia i definitivno je mjesto za preporuku.

Eto ga, sad mislim da sam napokon uspjela postaviti dio dragih mi fotografija, napisati sve ono što sam htjela podijeliti s vama i prenijeti vam bar mali dio svog oduševljenja ovim nevjerojatnim šarenim gradom. Nadam se da će možda nekom budućem balkanskom turistu moj mali putopis biti od pomoći.

Pišite mi koji vas je grad oduševio u zadnje vrijeme? Jeste li bili u Barceloni i kako ste je doživjeli?

Do idućeg čitanja Onion Head Emoticons 33

You may also like

34 komentara:

1. Ne znam šta bih drugo rekla osim: bajka :) Moram u Barcelonu:)

Odgovori
    1. A još je to sve skupa nula na slikama koliko je uživo prekrasno! Moraš :)

Izbriši
  2. Divno napisano...puno truda ulozeno....nisam jos bila u barceloni jer sam veliki zaljubljenik u london..i samo tamo putujem...ne volim istrazivat novo,london mi je dovoljan ;)

Odgovori
    1. Hvala :) London mi je visoko na listi želja, nadam se da ću ga uskoro i ja upoznati:)

Izbriši
  3. Jeste li pili vodu s one pipe na La Rambli? Nama su rekli da ako se popije voda ondje, onda ćemo se jednog dana vratiti u Barcelonu pa smo se svi izredali :D Prekrasan grad, i definitivno se vraćam jednom!

Odgovori
    1. Znam za tu legendu ali nismo pili zato što smo dobili savjet da nigdje u Barceloni ne pijemo gradsku vodu pa smo to zaobišli :D Ali bi se definitivno htjela opet nekad vratiti :)

Izbriši
  4. Bila sam u Barseloni pre četiri godine, ali bih, gledajući tvoj putopis, vrlo rado sad ponovo otišla. :D
    Volim Barselonu, odande nosim lepe uspomene, ali mi je ipak definitivno najomiljenije mesto na planeti Pariz. :)

Odgovori
    1. Drago mi je da se i tebi svidio grad. Ja nisam nikad još bila u Parizu a mogu samo zamisliti koliko je divan..To ostavljam za medeni mjesec :D hehe

Izbriši
  5. Učim španjolski jezik već 5 godina i stalno gledamo nekakve videe o Barceloni i Parc Guell me sve više i više oduševljava. Vrlo rado bih posjetila Barcelonu i živjela ondje definitivno moj grad iz snova :))

OdgovoriIzbriši
  6. Nisam posjetila nijedan Europski grad tako da bi vrlo rado posjetila Barcelonu

Odgovori
    1. Mislim da su svi veći Europski gradovi na svoj način zanimljivi i vrijedni posjeta, a od onih što sam dosad posjetila Barcelona je sigurno među top 3 tako da ti želim da što prije budeš u mogućnosti obići ju :)

Izbriši
  7. Mi bejasmo pre nekoliko godina i rado bismo ponovili! Divne su slike, hvala što si mi osvežila sećanje!

OdgovoriIzbriši
  8. Prekrasno, ne znam sta drugo da kazem :) Ja sam bila u Barceloni ali na ekskurziji i sigurna sam da nije isti osjecaj otici tako dok zujis sa svima, i kad na miru sa svojim dragim obilazis po svom sopstvenom rasporedu :)
    Drago mi je da si uzivala i odmorila <3

Odgovori
    1. Istina, potpuno je drugačije obilaziti gradove s ekskurzijom, organizirano u grupi ili o svom aranžmanu-ovo zadnje je definitivno najljepši način za upoznavanje neke nove kulture... :) Još malo pa ćete i ti i dragan lagano po Europi s ojrićima :D

Izbriši
  9. Bila sam u Barceloni ali nisam imala ovako puno vremena kao ti da sve detaljno obiđem i sad mi je žao… Nadam se da će biti prilike za popravni...

OdgovoriIzbriši
  10. Putopis je predivan, pravo osvježenje u moru beauty postova. Inače sam više tip za ovakve samostalne ture i istraživanja, i čini mi se da ste baš dobro iskoristili vrijeme tamo. : D

Odgovori
    1. E baš mi je drago da ti se svidio post :) Samostalne ture su definitivno najljepše a mi smo ovog puta baš uživali maksimalno. :)

Izbriši
  11. Odličan putopis i fotke, dođe mi da ove sekunde kupim avionsku kartu i odem tamo :)

12. Ovaj post bi se trebao uvrstiti u neki turistički vodič :) divno opisano

Odgovori
    1. A joj hvala, baš mi je drago da ti se tako svidio! Trudila sam se napisati ono što bih ja voljela pročitati kad krenem u nepoznati grad :)

Izbriši
  13. Bila sam dva puta u Barceloni i to duze vrijeme, sad gledajuci ove slike uhvati me nostalgija :) Zaista prekrasan post.

OdgovoriIzbriši
  14. Zahvaljujući tebi i ovom krasnom postu, Barcelona je dospijela na popis mjesta za medeni mjesec.. sad samo treba odabrati :))

Odgovori
    1. E mi smo baš komentirali kako je Barcelona super odredište za medeni mjesec jer ima i more i plaže za izležavanje i uživanje, ima ogromnu staru jezgru, španjolski južnjački šarm, a snažno je obilježena i modernom umjetnosti+shopping je odličan. Baš ima sve. :)

15. Divan post :)
    Taman planiram sa najboljom drugaricom put u Barselonu krajem godine...

Ako nije tajna, kojom ste kompanijom leteli? :)

OdgovoriIzbriši
  16. Prelepo. Odlichan post, uzivao sam chitajuci tekst koji je poput zanimljivog turistichkog vodicha. <3 <3 <3